You are here

Elendig kundehåndtering på Vejle Amts Folkeblad

Idag er der et tilbud i Uge Avisen Vejle - Vejle Posten fra deres ejer Vejle Amts Folkeblad om, at man kan modtage avisen i 4 uger for kun 40 kroner. Det er et introduktionstilbud i anledning af at avisen har fået nyt design.

Jeg modtog allerede ugeavisen igår eftermiddag og skyndte mig at ringe til det telefonnummer i annoncen, men jeg fik til overraskelse fat i reklamationen. Jeg fortalte om mit ærinde og vedkommende sagde jeg skulle ringe igen imorgen på samme telefonnummer.

Øh, hvad ! ? :o

Der er da uheldigt at personer, som ringer uden for normal arbejdstid får besked på at ringe igen senere. Salget er gjort og måske glemmer de det imorgen. Var det ikke en idé at engagere et call center uden for normal arbejdstid på det telefonnummer i annoncen ? Der står nemlig ikke noget i annoncen om, at man skal ringe inden for normal arbejdstid. Jeg checkede iøvrigt telefonnummeret og reklamationsnummeret. De er
ikke de samme. Telefonnummeret i annoncen for tilbuddet starter med et 76
nummer, mens reklamationsnummeret for V.A.F. begynder med et 75 nummer.

Nå, tænkte jeg. Så kan jeg da bare mail til den email adresse i annoncen. Det gjorde jeg, men ca. 3 minutter senere fik jeg denne besked tilbage i hovedet:

From: MAILER-DAEMON@smtp2.cybercity.dk (Mail Delivery System)
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender

Content-Description: Notification
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii

This is the mail system at host smtp2.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<[FJERNET]@vejleamtsfolkeblad.dk>: host
    vejleamtsfolkeblad.dk.inbound10.mxlogicmx.net[208.65.144.2] said: 553
    mailbox [FJERNET]@vejleamtsfolkeblad.dk is restricted (Mode: normal) (in
    reply to RCPT TO command)

Det det ovenstående fortæller er, at email adressen i den stort anlagte annonce i Uge Avisen ikke eksisterer !

Det fik jeg også at vide, da jeg (stædig som jeg er) tidligere idag ringede til telefonnummeret for at modtage dette billige tilbud. Vedkommende jeg snakkede med sagde at email adressen vil blive rettet i annoncen i næste uge !

Rigtigt. Vejle Amts Folkeblad kan som kommunikationsvirksomhed ikke finde ud af at oprette en forkert email adresse, som ved en fejl er blevet sat i en annonce i en ugeavis med et oplag på knap 47.000 eksemplarer. Man venter da bare til næste uge med at give den "rigtige" mail adresse i en ny annonce ! Den annoncerede email adresse i annoncen er iøvrigt en udbredt betegnelse i forbindelse med køb af medier på tryk. Det er abonnement.

Og den er god nok.

Den forkerte email adresse i annoncen findes ikke. Jeg har lige inden jeg satte mig til tasterne kontrolleret det og igen fået en emailbesked smidt i hovedet om, at den ikke kunne leveres til modtageren. Og det tager under 1 minut at oprette en ny email adresse. Men det er V.A.F. åbenbart bedøvende ligeglade med.

Samlet set giver det indtryk af en medievirksomhed, som dybest ikke kan finde ud af at kommunikere.

Vejle Amts Folkeblads hjemmeside kan man iøvrigt idag få et tilbud på avisen i en måned til Kr. 100,-

Det kan man da vist kalde prisdifferentiering i forhold til tilbuddet om den samme ydelse i ugeavis annoncen til Kr. 40,- :/