You are here

Derfor slukker jeg for lyden i TV-reklamer

DR P1 Morgen idag:

En bestemt lyd kan være langt mere magtfuld end du tror.

Med avancerede hjernescanninger og kameraoptagelser af øjets bevægelser arbejder globale virksomheder og brandingbureauer på at blive klogere på, hvordan mennesket reagerer på lyd.

Martin Lindstrøm, Brandingekspert.

Lyd der sælger (DR Online)

Indslaget er desværre kun online i 6 måneder. Men hør DR P1 Morgen her i mp3 format fra d. 20. januar 2010 kl. 6 - 7 (DR Online)

Jeg ser faktisk næsten aldrig reklamer, men når jeg gør. Så slukker jeg for lyden.

Jeg ved nemlig af erfaring fra spil & film, at musik udgør en stor del af oplevelsen. Den ovenstående fokus på lyd fremover gør det endnu mere vigtigt at slukke  for lyden i reklamer.

Lyden står for en stor del af effekten & det virker.

Sluk for den.

Lad være med at lade dig manipulere med.

Du får ikke penge for se de reklamer.