I finanslovsforslag for 2006 faldt jeg over en lille detalje. Da Anders Fogh Rasmussen kom til magten efter valget i 2001 var målene rettidige tog for både S-tog og øvrige persontog (Eksempelvis Århus - København) den samme. Nemlig 93 %.
Året efter i 2002 blev de ændret til henholdsvis 94% (S-tog) og 93,5% (Øvrige) indtil 2004, hvor man nu tillod 4,5% forsinkede for øvrige tog og kun 1,5% for S-togs vedkommende.
Tabel fra Finanslovs forslaget 2006:
procent vise forsinkelser | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
S-tog | ||||||||
Rettidige tog | 93 % | 94 % | 95 % | 98,5 % | 98,5 % | 98,5 % | 98,5 % | 98,5 % |
Forsinkede tog | 7 % | 6 % | 5 % | 1,5 % | 1,5 % | 1,5 % | 1,5 % | 1,5 % |
Øvrige persontog: | ||||||||
Rettidige tog | 93 % | 93,5 % | 94 % | 95,5 % | 95,5 % | 95,5 % | 95,5 % | 95,5 % |
Forsinkede tog | 7 % | 6,5 % | 6 % | 4,5 % | 4,5 % | 4,5 % | 4,5 % | 4,5 % |
Fundet her i finanslovsforslag til 2006 pkt. 28.63.01 Nederste tabel.
Jeg vil se, hvad jeg kan finde ud af omkring årsagen til at det blev ændret i procentsatserne. S-togs kilometer er kun på 15,5 Mio km/år, mens øvrige tog står for 49,5 Mio. km/år (2005 tal).
Fogh har gjort noget ved forsinkelserne.
Han skabte dem ! Sammen med Dansk Folkeparti.
Nyheder:
- FlemmingLeer's blog
- Log in to post comments